Novinky

          • Usmernenie na hodnotenie žiakov v čase mimoriadnej situácie,1 spôsobenej prerušením vyučovania v škole v školskom roku 2019/2020

          •  

            Základné princípy hodnotenia žiakov v čase prerušeného vyučovania v škole :

            • zabezpečiť maximálnu spravodlivosť pri hodnotení každého žiaka rešpektovaním individuálnych podmienok na domácu prípravu a dištančné vzdelávanie
            • pri priebežnom aj záverečnom hodnotení prihliadať predovšetkým na osobitosti, možnosti a individuálne podmienky na domácu prípravu počas prerušeného vyučovania
            • pri priebežnom aj záverečnom hodnotení zohľadniť aj sebahodnotenie žiaka
            • sústrediť pozornosť na poskytovanie slovnej spätnej väzby,
            • akceptovať jedinečnosť podmienok žiakov na vzdelávanie

            Zásady hodnotenia

            1. Budeme hodnotiť kombinovane- teda nie len číslom, ale hodnotenie bude doplnené slovne s komentárom ( napr. chválitebný - odporúčam viac sa sústrediť na čítanie s porozumením, dostatočný – je potrebné sústrediť sa na presnosť pri matematických operáciách, dodržiavať pravidlá s mat. znamienkami, ......)
            2. Podklady na hodnotenie výchovno-vzdelávacích výsledkov žiakov získava učiteľ v čase prerušeného vyučovania v školách najmä z portfólií žiackych prác a rozhovormi so žiakmi, príp. konzultáciou s rodičmi. Podkladmi môžu byť projekty, riešenia komplexných úloh, samostatné praktické práce spracované žiakmi počas domácej prípravy s prihliadnutím na individuálne podmienky každého žiaka.
            3. V prvom ročníku sa v čase mimoriadnej situácie priebežné aj záverečné hodnotenie bude realizovať formou slovného hodnotenia.
            4. Na pedagogickej rade schválime aj neklasifikovanie niektorých predmetov na vysvedčení - podmienky v čase prerušeného vyučovania neumožňujú naplniť ciele predmetu kvalitnou/plnohodnotnou realizáciou. Zoznam predmetov hodnotených na vysvedčení slovom absolvoval zverejníme po rokovaní pedagogickej rady, 20.4.2020.

            https://www.ucimenadialku.sk/usmernenia/hodnotenie-v-zs-a-ss/

          • Jarné upratovanie s Maxom (Info od Envirovýchovy)

          •  

            POZOR!!! NOVÁ VÝZVA: Jarné upratovanie s Maxom

            Pripravili sme pre vás a vaše deti jarnú outdoorovú aktivitu. Pri príjemných jarných prechádzkach sa určite stretávate aj s odpadom, ktorý niekto nezodpovedný vyhodil rovno do prírody. Prosím pomôžte prírode do nového štartu po zimnej prestávke a vyzbierajte aspoň jedno vrece odpadu. Menšie, alebo väčšie, to už necháme na vašom rozhodnutí a možnostiach. Každý odnesený kus vyhodeného odpadu pomôže krajine vyzerať lepšie a vy urobíte dobrý skutok pre prírodu. Na záver výzvy ohodnotíme niekoľkých z vás knižnými a vecnými cenami. Jeden náhodne vybraný "zberač" z detských radov získa pre seba a svoju triedu hodinový environmentálny program, ktorý prídeme spraviť do jeho školy keď to bude možné.

            Pravidlá výzvy

             

            1.Dbaj na bezpečnosť a používaj ochranné prostriedky.2.Ak chceš ísť do prírody a si ešte malý, choď s rodičom.3.Zbieraj len odpad, ktorý ti neublíži.4.Vyseparuj čo sa dá.5.Po nazbieraní aspoň jedného bežného vreca, alebo tašky si sprav selfie.6.Svoju fotku pošli do správy na facebook.com/envirovychova, alebo daj na instagram a označ #vyzvajar2020.

          • INFORMATIKA - OZNAM

          • Milí žiaci, vážení rodičia,

            kolegovia - učitelia informatiky v spolupráci s RTVS pripravili živé vysielanie, stretnutie s informatikou. Uskutoční sa v utorok 31. 3. 2020 od 9:15 na Dvojke.Učitelia v štúdiu budú zadávať a riešiť informatické úlohy zamerané na údajové štruktúry (grafy), ale aj na algoritmizáciu a tvorbu stratégií.Program bude koncipovaný tak, aby žiaci doma pri tv obrazovkách pri riešení úloh nepotrebovali počítač.Ukážu, že aj aj bez počítača sa dajú riešiť úlohy plné informatiky a niektoré z nich budú výzvou aj pre tých najstarších žiakov ZŠ.Tretiaci až siedmaci sa s učiteľmi v štúdiu budú môcť spojiť aj online a riešiť úlohy spolu s nimi.Po ukončení vysielania si žiaci budú môcť vyriešiť podobné úlohy aj v Archíve úloh súťaže iBobor, do ktorého pripravujú výber úloh s tematikou údajových štruktúr.http://demo.ibobor.sk/sutaz_demo/

            Okrem tv vysielania "informatici" pripravujú pre žiakov na 6. až 9. ročníka aj ďalšie, úplne nové, úlohy súťaže iBobor. Úlohy zverejnia v priebehu tohto týždňa tiež v Archíve súťaže iBobor, teda nebude potrebné žiadne prihlasovanie žiakov zo strany učiteľa. Kvôli jednoduchosti upravili aj bodovanie úloh, za správne riešenie úlohy žiak získava iba kladné body, 1 bod za ľahkú úlohu, 2 body za strednú a 3 body za ťažkú úlohu. Najnáročnejšie úlohy sú určené pre 8. a 9. ročník, ale ľahké a stredné úloh by mohli zvládnuť aj mladší žiaci.

            Želáme Vám veľa zdravia a veríme, že aj tieto aktivity nám všetkým pomôžu prekonať toho neľahké obdobie.

            Vaši učitelia informatiky zo ZŠ s MŠ O. Cabana. 😊

          • Odporúčania pre rodičov detí s poruchami učenia od našej školskej špeciálnej pedagogičky Mgr. Adriany Gábrišovej

          • Pri dyslexii:

            Dieťa nechať čítať len krátke jednoduchšie úseky textu,v domácej príprave dávať dieťaťu len primeranú časť textu,nechať dieťaťu k dispozícii potrebné pomôcky (záložku, okienko na čítanie, tabuľku s abecedou a pod.),tolerovať slabikovanie viesť ich k správnej technike čítania, odbúravať tzv.„dvojité čítanie“,pred vlastným čítaním vybrať z textu ťažšie slová a precvičiť ich čítanie (niekedy je nutné nacvičiť aj výslovnosť), až potom nechať dieťa čítať celý text, naučiť dieťa a jeho rodičov postupovať rovnakou metódou pri domácej príprave, dopriať žiakovi dostatok času na splnenie úloh, pod časovým tlakom je v napätí a v strese, definícia úlohy by mala byť jednoznačná a jasná, to neznamená stručná,farebné zvýrazňovanie textu, používanie diktafónu.

            Pri dysortografii:

            Diktát: dieťa píše len to, čo stihne napísať, pretože majú často krát ťažkosti v grafomotorickom tempe,nechať dieťaťu tabuľky gramatických prehľadov,diktát pripraviť ako doplňovačku, alebo dať k doplneniu nie celý diktát, ale len tie slová, pri ktorých sledujeme určitý pravopisný jav, poskytnúť dieťaťu dlhší čas na kontrolu napísaného, diktát dopredu precvičiť napr. formou domácej úlohy, pred vlastným písaním diktátu ešte raz precvičiť „ kľúčové slová“ buď ústnou formou alebo formou doplňovačky, prispôsobiť tempo diktovania,pri spoločnej ústnej kontrole diktátu dať týmto deťom čo najväčší priestor, aby sme si overili ich znalosť gramatických pravidiel, deti s poruchami učenia mávajú i tzv. znížený jazykový cit. V praxi to znamená, že sa dokážu naučiť základné pravopisné pravidlá, ale ich aplikácia na javy príbuzné a odvodené im už robí ťažkosti.

            Opis, prepis

            umožniť dieťaťu tiché predhováranie si (obzvlášť u detí s výraznými ťažkosťami v zrakovej diferenciácii a sluchovej analýze a syntéze),kombinovať prepis s doplňovačkami, využiť pracovné listy,v písomnom prejave voliť formu doplňovačiek, 

            Pri dyskalkúlii:

            dopriať žiakovi dostatok času na splnenie úloh, pod časovým tlakom je v napätí a v strese,zadanie príkladu by malo byť presne vysvetlené, čo sa od žiaka očakáva,umožniť používať pomocný papier na poznámky pri písomných prácach,akceptovať správnosť postupu riešenia, tolerovať chyby z nepozornosti a zamieňania tvarov číslic a znamienok,v slovných úlohách zvýrazniť kľúčové slová,akceptovať zníženú úroveň v geometrii,využívanie pomôcok: predtlačenú číselnú os, kalkulačku, tabuľky matematických operácií a vzorcov,

            Ostatné predmety:

            Špecifické poruchy učenie tým, že postihujú prevažne oblasť čítania a písania zasahujú nielen do oblasti slovenského jazyka a matematiky ale aj iných vyučovacích predmetov.Preto je aj tu nutné využívať niektoré z metód tolerantného prístupu k týmto žiakom:v písomných prejavoch voliť takú formu, aby stačila len krátka odpoveď ( najlepšie testy s voľbou správnej odpovede), preveriť si celkové porozumenie zadaným otázkam, vytvoriť väčší časový priestor na vypracovanie úlohy alebo zredukovať počet úloh, nehodnotiť chyby v písomnom prejave, ale len obsahovú správnosť odpovede,brať do úvahy, že deti môžu mať problémy aj vo výtvarnej výchove, pracovnom vyučovaní, a telesnej výchove,pri vyučovaní cudzích jazykov preferovať už vyššie zmienenú „ sluchovú cestu“, sústrediť sa na ústne zvládnutie slovnej zásoby základných fráz, vedomosti v predmetoch teoretickej povahy prednostne preverovať ústnym skúšaním s pomocnými otázkami, pri diktovaní poznámok zohľadniť oneskorené tempo písania, diktovať pomalšie, alebo mu umožniť použitie diktafónu, alebo mu sprostredkovať vytlačené poznámky (učebné texty)pri nedostatočnom porozumení prečítaného textu, je potrebné zvýrazniť kľúčové slová,nak je to možné, vytvoríme mu priestor na používanie počítača a PC programov, pri komunikácii so žiakom používať pozitívnu stimuláciu (pochvala, ocenenie), aj za čiastkové úspech.

            Prajeme Vám veľa úspechov pri vzdelávaní. V prípade otázok nás môžete kontaktovať na nižšie uvedený e-mail:Mgr. Adriana Gábrišová - školský špeciálny pedagóg, ada.g@centrum.sk

          • Odporúčania pre rodičov detí so syndrómom ADD, ADHD od našej školskej pani psychologičky Mgr. Nikolety Ultisovej:

          •  

            • striedať činnosti vyžadujúce zvýšenú pozornosť s činnosťami, resp. úlohami, kedy dieťa pracuje samostatne, prípadne s relaxačnými chvíľkami.

            • verbálne vysvetľovanie je vhodné dopĺňať názornými ilustráciami a používať názorné pomôcky 

            • pri vysvetľovaní učiva používajte priame, krátke a výstižné vety (aj príkazy a inštrukcie musia byť jasné a jednoduché). Hovorte jasne a zreteľne – mnohým deťom s ADD robí problém selektovať z počutého to podstatné (porucha selektivity podnetov, narušenie sluchového kanála). 

            • počítať s dlhším pracovným časom pri deťoch s pomalým psychomotorickým tempom na základe oslabenej CNS. Ak dieťa nevie odpovedať, vráťte sa k téme neskôr

            • dôležité úlohy nenechávať na popoludňajšie hodiny. Dôležité body z učiva prebrať ako prvé /napr. na záver zopakujete najdôležitejšie poznatky/

            • dieťa s ADD, ADHD má problém pri zautomatizovaní naučených poznatkov a postupov, nedokáže naučené postupy aplikovať z jednej oblasti do druhej. Osvojovanie nových poznatkov je dlhodobejšie, preto je potrebné časté opakovanie a vizualizácia

            • zabezpečte deťom pravidelný denný režim, dostatok spánku, pravidelnú prípravu, aby vyučovanie prebiehalo v kľudnom prostredí. Zároveň je potrebné vylúčiť príliš rušivé aktivity pred spaním /akčné filmy, akčné počítačové hry/ 

            • pri písomných domácich úlohách je potrebné skontrolovať, či dieťa vypracovalo všetky zadania. Ak nevypracovalo, uistiť sa, či je to nevedomosť alebo problém s pozornosťou 

            • prípadné chyby opraviť a vysvetliť ich dieťaťu

            • pri písomných úloh skontrolovať pochopenie zadaniu úlohy, pretože samé dieťa nemusí byť schopné skoncentrovať sa a stráca orientáciu v zadávaných úlohách. 

            • vzhľadom na sy. ADD u dieťaťa rešpektovať ťažkosti s koncentráciou v niektorých myšlienkových operáciách, hlavne pri ústnom preskúšavaní poskytnúť dostatok času na premyslenie odpovede v dôsledku oslabenej CNS 

            • hravou formou naučiť dieťa rýchlo sa orientovať v texte a poznávať nové pojmy

            • čo najviac konkretizovať, t.j. spájať slová a slovné spojenia, príp. vety s obrázkami konkrétnych vecí, činností, situácií, príp. i s konkrétnymi predmetmi, dramatizácia rôznych konkrétnych situácií. 

            • v matematike pri riešení slovných úloh vzhľadom na sy. ADD, ADHD je vhodné prečítať text viackrát a pomocou otázok overiť porozumenie textu, naučiť dieťa vyčleniť/podčiarknuť v texte/ dôležité údaje, urobiť stručný zápis, zostaviť rovnicu/ výpočet/. Napísať odpoveď, v ktorej je riešenie slovnej úlohy. Pri riešení slovných úloh je dôležitá názornosť. 

            • pri prepise textu skontrolovať správnosť odpisovania, deti s poruchou koncentrácie si často zamieňajú operačné znamienka, je potrebné ich farebné zvýraznenie, vhodnejšie ako odpisovanie je počítanie prehľadne napísaných príkladov s dostatočne veľkými číslicami. 

            • pri predmetoch ako je dejepis, biológia častejšie kontrolovať pochopenie textu, vyznačovať najdôležitejšie fakty v texte a takto postupovať pri domácej príprave, skontrolovať pochopenie zadania úlohy

            • pri ústnom opakovaní sa odporúča skúšať dieťa kratšie a radšej viackrát

            • dieťa si má zvyknúť učiť sa pravidelne v isté hodiny – dieťa, ktorý nemá vytvorené časové návyky sa často rozhoduje či sa už učiť, a tým stráca energiu

            Prajeme Vám veľa úspechov pri vzdelávaní.

            V prípade nejakých otázok nás môžete kontaktovať na nižšie uvedenom e-maile: Mgr. Nikoleta Ultisová – školský psychológ: ultisova@poradna-svodin.sk

          • AKTUÁLNE OZNAMY

          • Naša škola, materská škola a školský klub zostanú zatvorené až do odvolania.

            Pre školský rok 2019/2020 sa ruší Testovanie-9.

            Prihlášky na stredné školy je možné podávať až  do 15. mája a k prihláške sa nebude vyžadovať potvrdenie od lekára.

            Naša škola bude riešiť podávanie prihlášok prvý májový týždeň, teda od 4.5.2020 do 7.5.2020, rodičia budú bližšie informovaní koncom apríla.

            Prijímacie pohovory na stredné školy sa uskutočnia najneskôr do 30. júna.

            Zápis budúcich prvákov do základnej školy sa uskutoční v nezmenenom termíne, teda od 20.4. do 24.4. a to buď elektronickou formou prihlášky na web stránke školy,  prihlášku nie je potrebné tlačiť a doručovať do školy akýmkoľvek spôsobom alebo druhý spôsob podania prihlášky je vyplnenie papierovej prihlášky, ktorú ste obdržali u pani učiteliek v materskej škole. Na budove školy bude schránka v týždni od 20.4. do 24.4. kam môžete prihlášku vhodiť.

            Ak Vám ani jeden spôsob nevyhovuje, kontaktujte riaditeľku školy Mgr. Martu Gocníkovú,  0908095404 a dohodneme si ďalší postup.

            Rodičia, ktorí budú žiadať odklad povinnej školskej dochádzky postupujte rovnako, ( na web stránke je žiadosť o odklad), vyplnenú žiadosť pošlite emailom na zskomjatice@azet.sk alebo v papierovej podobe vhoďte do schránky na budove školy. Nie je zatiaľ potrebné dokladať žiadne potvrdenie k odkladu, ak ho ešte nemáte. Ak Vám ani jeden spôsob nevyhovuje, kontaktujte riaditeľku školy Mgr. Martu Gocníkovú,  0908095404 a dohodneme si ďalší postup.

             

            Podávanie žiadostí rodičov o prijatie dieťaťa do materskej školy sa uskutoční v mesiaci máj. Bližšie info na konci apríla.

             

            Naši žiaci so ŠVVP budú kontaktovaní špeciálnou pedagogičkou a školskou psychologičkou individuálne.

             

            Sledujte aj novú platformu na dištančné vzdelávanie – web stránku www.ucimenadialku.sk, kde nájdu učitelia, žiaci, ale aj rodičia materiály na digitálne vzdelávanie a ďalšie dôležité informácie.

             

            Ak potrebujete zo školy pracovné zošity a knihy, kontaktujte opäť riaditeľku školy.

            Na konci tohto týždňa bude na web stránke školy a fb školy zverejnený ďalší  postup dištančného domáceho vzdelávania žiakov.     

            Vedenie školy

          • Info o online pracovných zošitoch

          • Milé kolegyne, milí kolegovia!

            Situácia sa vyvíja a po včerajšku je jasné, že koniec domáceho vzdelávania je v čase neurčitom.

            Chceme vám pomáhať vo vašej nie ľahkej práci. 

            Preto sme sprístupnili na našom webe texty učebníc, druhých pracovných zošitov pre II. stupeň ZŠ, Testovanie 5 a Testovanie 9: https://www.liberaterra.sk/e-ucebnice-2-stupen a pracovných zošitov pre I. stupeň ZŠ: https://www.liberaterra.sk/e-ucebnice-1-stupen a výsledky k niektorým z nich: https://www.liberaterra.sk/vysledky-uloh. Výsledky úloh pre 1. a 2. ročník sú priamo v e-učebnici. 

            Okrem toho pripravujeme pre vašich žiakov krátke videá, v ktorých vysvetľujeme niektoré matematické postupy. Tieto videá zverejníme na našom webe, usporiadané podľa ročníkov a tém. Ročníkov je však veľa a nás je málo. Preto, ak niektorí z vás pripravujete videá pre svojich žiakov a ste ochotní poskytnúť ich aj ostatným kolegom a ich žiakom, budeme ich radi zdieľať. Stačí, ak nám pošlete link, na ktorom je video uložené, na adresu liberaterra@liberaterra.sk.

             

            Veríme, že spoločne zvládneme túto veľmi zvláštnu situáciu, v ktorej sme sa ocitli, k prospechu našich detí.

             

            S pozdravom,  

            Zuzana a Peter Bero a tím LiberaTerra

          • Učivo od p.uč Horíčkovej

          • 7.A/7.B

            Zasielam link pre matematiku učivo pomer  https://www.youtube.com/watch?v=dDXlH_AjVRc

            Úlohy na riešenie:

                    Učebnica str.52/ 3,4,5

                     Pracovný zošit str.19/ 4,6,7

             

            2.C 

            SJL Učebnica str73 -prepísať  rozdelenie slov na konci riadkov v ktorých sa nachádza dvojhláska ia,ie,iu

                                   str. 74/8,9,

              MAT   Učebnica str.37/21-26

                         PZ str 36, 37

            ČIT PZ medovníková chalúpka

                    O nepodarených kozliatkach, Kto sa koho naľakal, Líštička a hlaváč

             Ďakujem Vlasta Horičková

          • ⚠️OZNAM⚠️

          • Zajtra (t.j. piatok 13.03.2020) udeľuje riaditeľstvo ZŠ s MŠ Ondreja Cabana riaditeľské voľno z dôvodu cestovateľskej anamnézy rodičov detí a zamestnancov. Od pondelka 16.03.2020 je nariadené karanténne opatrenie krízového štábu min. 2. týždne. 

            Prevádzka základnej školy a materskej školy sa prerušuje od zajtra. 

            Žiadame žiakov našej školy, aby sa správali podľa pokynov, ktoré dostali od triednych učiteľov, v záujme zdravia a bezpečnosti.

          • Rozhodnutie Ústredného krízového štábu Slovenskej republiky

          • V zmysle nižšie uvedeného oznamujeme všetkým, ktorí využívali športoviská v areáli školy o pozastavení všetkých aktivít mimo vyučovacieho procesu až do odvolania. Pozastavenie sa týka aj tréningov s Ing. Jurajom Cagáňom - volejbal chlapci, jogy, všetkých nájomníkov telocvične ako aj tréningov FC Komjatice a VK Komjatice.
            Ďakujeme za porozumenie, veríme, že aj týmto opatrením prispejeme k ochrane zdravia nás všetkých.

            Mgr. Marta Gocníková

            Na základe rozhodnutia Ústredného krízového štábu Slovenskej republiky, Obecný úrad Komjatice od utorka 10.3.2020 až do odvolania ruší všetky kultúrne, športové a verejné akcie organizované na území obce Komjatice. Od tohto dátumu budú uzatvorené všetky kultúrne a športové strediská v obci - kultúrny dom, areál futbalového ihriska a športoviská v areáli Základnej školy Ondreja Cabana (veľká a malá telocvičňa, multifunkčné ihrisko). Zároveň žiadame všetkých obyvateľov obce, aby vo vlastnom záujme čo najmenej navštevovali miesta, kde je možný výskyt väčšieho počtu obyvateľov, aby návštevu rôznych úradov obmedzili iba na najnevyhnutnejšie potreby a na komunikáciu s úradmi využívali hlavne elektronické a telekomunikačné služby.

            Starosta obce Komjatice, Peter Hlavatý

            https://www.komjatice.sk/aktualita/rozhodnutie-ustredneho-krizoveho-stabu-slovenskej-republiky-9-3-2020/

          • Usmernenie MŠVVŠ SR č.2 k šíreniu koronavírusu (opatrenia školy)

          • Vážení rodičia, kolegovia, návštevníci školy,
            prosíme Vás o dodržiavanie pokynov a odporúčaní, apelujeme na zodpovednosť za deti a svoje okolie. Súčasne oznamujeme, že tzv. ranný filter bude vykonávaný nielen v MŠ, ale aj v ZŠ.

             

            Usmernenie MŠVVŠ SR č.2 k šíreniu koronavírusu

            V súvislosti so šírením respiračného ochorenia vyvolaného novým koronavírusom COVID-19 zasadal dňa 6. 3. 2020 Ústredný krízový štáb, ktorý prijal viaceré nové opatrenia a zákazy.

            Na základe uvedených prijatých opatrení Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR vydáva 2. usmernenie k šíreniu koronavírusu pre školy, školské zariadenia, zamestnancov rezortu školstva a športové zväzy v tomto znení:

            RUŠIA SA :

            1. s okamžitou platnosťou všetky zájazdy, exkurzie a študijné pobyty žiakov a študentov do zahraničia,

            2. návštevy v reedukačných výchovných zariadeniach až do odvolania.

            Dôrazne sa neodporúča cestovať do krajín, kde sa koronavírus objavil - hlavne do Talianska.

            MŠVVaŠ nemá možnosť vylúčiť z vyučovania v rámci povinnej školskej dochádzky žiakov, ktorí neprejavujú príznaky ochorenia len z dôvodu, že boli na pobyte v oblastiach postihnutých výskytom koronavírusu, je potrebné riadiť sa pokynmi hlavného hygienika, regionálneho úradu verejného zdravotníctva resp. Úradu verejného zdravotníctva.

            MŠVVaŠ zároveň chápe obavy rodičov a detí z koronavírusu, a preto DÔRAZNE apeluje na rodičov, pokiaľ sa ich deti vrátili z oblastí, kde sa koronavírus objavil, aby sami zvážili ich 14 dňovú domácu izoláciu.

            Ak sa osoby, ktoré sa zdržiavali v oblastiach, kde sa koronavírus objavil, rozhodnú nerešpektovať odporúčanie ostať doma a zamestnávateľ resp. zriaďovateľ má obavy z možného rozširovania koronavírusu, má možnosť svoje kroky konzultovať s regionálnym úradom verejného zdravotníctva resp. s Úradom verejného zdravotníctva.

            Pre materské školy odporúčame prijať po konzultácii so zriaďovateľom rovnaké opatrenia týkajúce sa zaraďovania chorých detí do kolektívu. V tomto prípade taktiež DÔRAZNE apelujeme na zodpovednosť rodičov voči ostatným deťom.

            Naďalej platí, že v prípade, ak sa žiaci, učitelia, zamestnanci škôl a školských zariadení a taktiež zamestnanci rezortu školstva vrátili z oblastí, kde sa potvrdil výskyt koronavírusu, musia takéto osoby v najbližších 14 dňoch od návratu kontrolovať svoj zdravotný stav.

            Naďalej trvale až do odvolania platia a musia sa dodržiavať nižšie uvedené odporúčania:

            · V prípade, že sa u ktorejkoľvek osoby, ktorá sa nachádzala v oblastiach, kde sa vírus vyskytol, objavia počas 14 dní od návratu symptómy spojené s ochorením spôsobeným koronavírusom, a to najmä zvýšená teplota, kašeľ, bolesti v hrdle, táto osoba musí ostať doma, nechodiť priamo k lekárovi, kontaktovať lekára telefonicky, popísať mu symptómy a riadiť sa jeho príkazmi,

            · v prípade, že lekár na základe popísaných symptómov rozhodne, že daná osoba musí byť hospitalizovaná, pošle lekár pre danú osobu špeciálnu sanitku. Každopádne nesmie takáto osoba chodiť sama na pohotovosť alebo na infekčné oddelenie,

            · v prípade, že symptómy nebudú ťažké, môže obvodný lekár rozhodnúť, že osoba ostane v domácej karanténe,

            · v prípade, že sa vyskytne podozrenie u žiaka bývajúceho na internáte, je potrebné postupovať obdobne.

            Pre materské školy, základné školy, stredné školy, vysoké školy, školské zariadenia, študentské domovy a internáty ministerstvo školstva odporúča dodržiavať všeobecné preventívne ochranné opatrenia:

            - pravidelne si umývať ruky mydlom a vodou po dobu najmenej 20 sekúnd alebo použiť dezinfekčný prostriedok na báze alkoholu,- nedotýkať sa očí, nosa a úst neumytými rukami,- pri kašľaní zakryť ústa a nos jednorazovou vreckovkou a následne ju zahodiť do koša,- vyvarovať sa úzkeho kontaktu s ľuďmi, ktorí majú príznaky infekcie dýchacích ciest a ktorí majú najmenej jeden z nasledujúcich príznakov: horúčka, kašeľ, bolesť hrdla a dýchavičnosť.

            Dôrazne žiadame zriaďovateľov a riaditeľov škôl:

            1. aby zabezpečili v školách teplú vodu,

            2. nedezinfikovali ruky deťom netradičnými dezinfekčnými prostriedkami (napríklad octom),

            3. denne prostredníctvom školských rozhlasov upozorňovali a vyzývali deti na prísne dodržiavanie vyššie uvedených všeobecne preventívnych ochranných opatrení,

            4. zabezpečili zvýšené hygienické opatrenia v sociálnych zariadeniach a v školských jedálňach. 

            Odporúčanie pre športové zväzy a kluby ohľadom organizovania športových podujatí:

            Na základe rozhodnutia ústredného krízového štábu sa ruší ČSOB maratón.

            MŠVVaŠ ďalej odporúča pri organizovaní športových podujatí:

            · realizovať tieto športové aktivity bez účasti divákov,

            · ak športové zväzy, obce resp. iné subjekty plánujú organizovať športové podujatie na verejných priestranstvách, zvážiť ich konanie,

            · pri organizovaní športových podujatí svoje postupy konzultovať so samosprávou, úradom verejného zdravotníctva (regionálnym hygienikom) a medzinárodnými športovými zväzmi,

            · ak sa športové podujatie bude organizovať, zvážiť účasť športovcov z krajín, kde sa koronavírus objavil. 

            Call centrá: Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky – 0917 222 682· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Banskej Bystrici - 0918 659 580· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave – 0917 426 075· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Nitre – 0948 495 915· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Trnave - 0905 903 053· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Trenčíne – 0911 763 203· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Košiciach – 0918 389 841· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Prešove – 0911 908 823· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Žiline – 0905 342 812

            Ranný filter - V materskej škole môže byť podľa zákona č. 355/2007 Z. z.o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplneníniektorých zákonov v znení neskorších predpisov umiestnené iba dieťa,ktoré neprejavuje príznaky prenosného ochorenia.Fyzické osoby a právnické osoby, ktoré prevádzkujú predškolskézariadenia, zabezpečujú túto povinnosť prostredníctvom tzv. rannéhofiltra. Zodpovedná osoba , resp. učiteľ zisťuje zdravotný stav detí.Dieťa, u ktorého je podozrenie, že je choré, nebude prijaté na pobyt vmaterskoej škole. Toto opatrenie sa zavádza aj v základnej škole a počaspobytu v školskej družine.Ak sa príznaky akútneho prenosného ochorenia prejavia u dieťaťa počasdňa, zodpovedná osoba dieťa izoluje od ostatných, zabezpečí nad nímdočasný dohľad a okamžite informuje jeho zákonného zástupcu, ktorý sidieťa prevezme do domácej opatery. 

            Opatrenia školy: ranný filter, zintenzívnená dezinfekcia priestorov školy, kontrola a vedenie detí k zvýšenej hygiene. Prosíme rodičov o zabezpečenie vybavenia hygienického vrecúška pre každé dieťa. 

            Riaditeľstvo ZŠ s MŠ Ondreja Cabana, Komjatice

          • ​​​​​​​Usmernenie MŠVVŠ SR č.2 k šíreniu koronavírusu

          • Vážení rodičia, kolegovia, návštevníci školy,
            prosíme Vás o dodržiavanie pokynov a odporúčaní, apelujeme na zodpovednosť za deti a svoje okolie. Súčasne oznamujeme, že tzv. ranný filter bude vykonávaný nielen v MŠ, ale aj v ZŠ.

             

            Usmernenie MŠVVŠ SR č.2 k šíreniu koronavírusu

            V súvislosti so šírením respiračného ochorenia vyvolaného novým koronavírusom COVID-19 zasadal dňa 6. 3. 2020 Ústredný krízový štáb, ktorý prijal viaceré nové opatrenia a zákazy.

            Na základe uvedených prijatých opatrení Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR vydáva 2. usmernenie k šíreniu koronavírusu pre školy, školské zariadenia, zamestnancov rezortu školstva a športové zväzy v tomto znení:

            RUŠIA SA :

            1. s okamžitou platnosťou všetky zájazdy, exkurzie a študijné pobyty žiakov a študentov do zahraničia,

            2. návštevy v reedukačných výchovných zariadeniach až do odvolania.

            Dôrazne sa neodporúča cestovať do krajín, kde sa koronavírus objavil - hlavne do Talianska.

            MŠVVaŠ nemá možnosť vylúčiť z vyučovania v rámci povinnej školskej dochádzky žiakov, ktorí neprejavujú príznaky ochorenia len z dôvodu, že boli na pobyte v oblastiach postihnutých výskytom koronavírusu, je potrebné riadiť sa pokynmi hlavného hygienika, regionálneho úradu verejného zdravotníctva resp. Úradu verejného zdravotníctva.

            MŠVVaŠ zároveň chápe obavy rodičov a detí z koronavírusu, a preto DÔRAZNE apeluje na rodičov, pokiaľ sa ich deti vrátili z oblastí, kde sa koronavírus objavil, aby sami zvážili ich 14 dňovú domácu izoláciu.

            Ak sa osoby, ktoré sa zdržiavali v oblastiach, kde sa koronavírus objavil, rozhodnú nerešpektovať odporúčanie ostať doma a zamestnávateľ resp. zriaďovateľ má obavy z možného rozširovania koronavírusu, má možnosť svoje kroky konzultovať s regionálnym úradom verejného zdravotníctva resp. s Úradom verejného zdravotníctva.

            Pre materské školy odporúčame prijať po konzultácii so zriaďovateľom rovnaké opatrenia týkajúce sa zaraďovania chorých detí do kolektívu. V tomto prípade taktiež DÔRAZNE apelujeme na zodpovednosť rodičov voči ostatným deťom.

            Naďalej platí, že v prípade, ak sa žiaci, učitelia, zamestnanci škôl a školských zariadení a taktiež zamestnanci rezortu školstva vrátili z oblastí, kde sa potvrdil výskyt koronavírusu, musia takéto osoby v najbližších 14 dňoch od návratu kontrolovať svoj zdravotný stav.

            Naďalej trvale až do odvolania platia a musia sa dodržiavať nižšie uvedené odporúčania:

            · V prípade, že sa u ktorejkoľvek osoby, ktorá sa nachádzala v oblastiach, kde sa vírus vyskytol, objavia počas 14 dní od návratu symptómy spojené s ochorením spôsobeným koronavírusom, a to najmä zvýšená teplota, kašeľ, bolesti v hrdle, táto osoba musí ostať doma, nechodiť priamo k lekárovi, kontaktovať lekára telefonicky, popísať mu symptómy a riadiť sa jeho príkazmi,

            · v prípade, že lekár na základe popísaných symptómov rozhodne, že daná osoba musí byť hospitalizovaná, pošle lekár pre danú osobu špeciálnu sanitku. Každopádne nesmie takáto osoba chodiť sama na pohotovosť alebo na infekčné oddelenie,

            · v prípade, že symptómy nebudú ťažké, môže obvodný lekár rozhodnúť, že osoba ostane v domácej karanténe,

            · v prípade, že sa vyskytne podozrenie u žiaka bývajúceho na internáte, je potrebné postupovať obdobne.

            Pre materské školy, základné školy, stredné školy, vysoké školy, školské zariadenia, študentské domovy a internáty ministerstvo školstva odporúča dodržiavať všeobecné preventívne ochranné opatrenia:

            - pravidelne si umývať ruky mydlom a vodou po dobu najmenej 20 sekúnd alebo použiť dezinfekčný prostriedok na báze alkoholu,- nedotýkať sa očí, nosa a úst neumytými rukami,- pri kašľaní zakryť ústa a nos jednorazovou vreckovkou a následne ju zahodiť do koša,- vyvarovať sa úzkeho kontaktu s ľuďmi, ktorí majú príznaky infekcie dýchacích ciest a ktorí majú najmenej jeden z nasledujúcich príznakov: horúčka, kašeľ, bolesť hrdla a dýchavičnosť.

            Dôrazne žiadame zriaďovateľov a riaditeľov škôl:

            1. aby zabezpečili v školách teplú vodu,

            2. nedezinfikovali ruky deťom netradičnými dezinfekčnými prostriedkami (napríklad octom),

            3. denne prostredníctvom školských rozhlasov upozorňovali a vyzývali deti na prísne dodržiavanie vyššie uvedených všeobecne preventívnych ochranných opatrení,

            4. zabezpečili zvýšené hygienické opatrenia v sociálnych zariadeniach a v školských jedálňach. 

            Odporúčanie pre športové zväzy a kluby ohľadom organizovania športových podujatí:

            Na základe rozhodnutia ústredného krízového štábu sa ruší ČSOB maratón.

            MŠVVaŠ ďalej odporúča pri organizovaní športových podujatí:

            · realizovať tieto športové aktivity bez účasti divákov,

            · ak športové zväzy, obce resp. iné subjekty plánujú organizovať športové podujatie na verejných priestranstvách, zvážiť ich konanie,

            · pri organizovaní športových podujatí svoje postupy konzultovať so samosprávou, úradom verejného zdravotníctva (regionálnym hygienikom) a medzinárodnými športovými zväzmi,

            · ak sa športové podujatie bude organizovať, zvážiť účasť športovcov z krajín, kde sa koronavírus objavil. 

            Call centrá: Úrad verejného zdravotníctva Slovenskej republiky – 0917 222 682· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Banskej Bystrici - 0918 659 580· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Bratislave – 0917 426 075· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Nitre – 0948 495 915· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Trnave - 0905 903 053· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Trenčíne – 0911 763 203· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Košiciach – 0918 389 841· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Prešove – 0911 908 823· Regionálny úrad verejného zdravotníctva so sídlom v Žiline – 0905 342 812

          • "Lovely English week with Ralph & Ellie" 

          • Tento týždeň naši žiaci opäť strávili v spoločnosti manželov Ralpha a Ellie Cattersonových zo Spojeného kráľovstva, v rámci aktívneho anglického týždňa, komunikáciou v anglickom jazyku. To, že účastníci kurzu prežili opäť úžasný a zábavný týždeň komunikovaním výhradne v angličtine prostredníctvom množstva aktivít, hier, projektov a prezentácií, si môžete overiť v priloženom linku s fotografiami. 😍

            Ďakujeme manželom Cattersonovým za ich neuveriteľnú dávku pozitívnej energie a povzbudenie sebavedomia v jazykových zručnostiach našich žiakov a tešíme sa na nich opäť o rok...

            Mgr. Mirka Müllnerová

            https://photos.app.goo.gl/ekQyhuCuSyCqerGBA

          • Výzva k zodpovednosti

          • Vážení rodičia,
            riaditeľstvo školy Vás vyzýva k zodpovednosti voči svojim deťom a voči ich spolužiakom. Žiadame Vás, aby ste svoje deti, ktoré majú príznaky chrípky, nádchy, respiračného ochorenia (aj bez teploty) neposielali do školy. Prispieva to k zvyšovaniu chorobnosti a v tomto exponovanom čase, kedy je v rámci Nitrianskeho kraja zvýšený výskyt respiračných ochorení, to nie je žiadúce.Počas vyučovania sa necítia komfortne ani Vaše deti, ani my učitelia.
            Ďakujeme za pochopenie.

             

          • Pôstna krabička pre Afriku 2020

          • Nikto nie je taký bohatý, aby nepotreboval pomoc druhých a nikto nie je taký chudobný, aby nemal čo darovať.

            Pôstna krabička nás povzbudzuje k tomu, aby sme počas pôstu konkrétnou obetou podporili chudobné a opustené deti v Ugande a v Rwande.

            Žiaci našej ZŠ sa už tretí rok môžu zapojiť do tohto projektu, ktorým nie je ľahostajný život blížneho na druhom konci sveta.

            Mgr. Želmíra Andiová

          • 🏆”Z HVIEZDOSLAVOVHO KUBÍNA SME SI ODNIESLI ZLATO, STRIEBRO I BRONZ”🏆🥇🥈🥉

          • Dňa 26. februára 2020 sa v Šuranoch konalo obvodné kolo súťaže v prednese poézie a prózy Hviezdoslavov Kubín 2020. Našu školu reprezentovali víťazi školského kola. Všetci sa veľmi snažili a tento rok sme boli naozaj úspešní. V prednese poézie Olívia Gilányiová z II.B v I. kategórii získala krásne 2. miesto., pod vedením pani uč. Villemovej. Martin Trstenovič z V.A v II. kategórii 3. miesto, pod vedením pani uč. Repkovej.Katka Trstenovičová z IX.B v III. kategórii tiež 3. miesto, pod vedením pani uč. Behulovej.V prednese prózy nás potešila Rebeka Kuželová z V.A, pod vedením pani uč. Repkovej, ktorá v II. kategórii vyhrala 1. miesto a v marci bude reprezentovať školu na okresnom kole v Nových Zámkoch. Prajeme jej odhodlanie a úspech.Všetkým blahoželáme...

            Mgr. Andrea Nerečová

          • Darujte deťom 2% zo svojich daní

          • Vážení rodičia,

            dovoľujeme si Vás požiadať o 2% z dane pre OZ Aliancia Platan na našej škole. Vyhlásenie stačí podpísať, my ho za Vás vyplníme. K vyhláseniu nám prosím priložte aj Potvrdenie o zaplatení dane z príjmov fyzickej osoby, ktoré Vám vystaví Váš zamestnávateľ. Ďakujeme za doterajšiu podporu.

            Tlačivo je možné fyzicky si vyzdvihnúť aj u tr.učiteľov alebo na vedení školy, ku každému sme pripli pokyn na vyplnenie s textom.

            Vyhlásenie si stiahnete tu: Vyhlasenie-2019-1.pdf​​​​​​​

          • Tréning prvej pomoc

          • Dňa 25. 2. 2020 sme sa vybrali na tréning prvej pomoci do Nových Zámkov. Tréningu sa zúčastnili žiaci z krúžku Mladý záchranár: Lea Bartová, Ema Bulková, Nataša Hralová, Soňa Soboňová a Matej Čerman. Žiaci si prakticky precvičili umelé dýchanie, masáž srdca, dusenie, ošetrenie zlomenín, popálenín, krvácajúcich rán... Žiaci získali praktické skúsenosti, ktoré budú ešte precvičovať na krúžku, aby ich vedeli v prípade potreby samostatne zvládnuť.

            PaedDr. Katarína Hanesová

    • Prihlásenie